100% återvunnen kategori

Vi satsar stenhårt på hållbara produkter och introducerar en 100% återvunnen kategori!

Våra produkter är veganska och har en schysst kvalité samtidigt som planeten, och människorna som bor här, ligger oss extra varmt om hjärtat. Tillsammans ser vi på Holdit till att varje dag göra de bästa valen när det kommer till material, transporter, utsläpp och jämställdhet - utifrån ett hållbart perspektiv.

Klimatkompenserad frakt och ett veganskt produktsortiment må låta trivialt men bakom varje steg mot att bli ett mer hållbart företag ligger hårt arbete och innovativa funktioner. Per idag är hela elva produktkategorier i fokus och produceras med helt eller delvis återvunna material. Nyligen re-lanserade vi dessutom den första kategorin, i form av Mobilskal Seethru, där samtliga material kommer från 100% återvunna källor. Detta är ett första steg, i raden av många, som vi tar för att bli det mest hållbara alternativet på marknaden.

Utöver den ständiga jakten på bättre material ser vi dagligen över alla frakter, transporter och utsläpp. Tillsammans med Zero Mission gör vi även en årlig klimatredovisning för att få koll på de samlade utsläppen, få en bättre förståelse för hur vi som företag, och alla anställda, påverkar miljön för att därmed kunna agera för att minska dessa.

Vår hållbarhetsgrupp, som består utav medlemmar från olika avdelningar, sätter upp strategier och ser till att arbetet fördelas på respektive avdelning. Detta arbete mynnar ut i att alla kan arbeta samlat mot de uppsatta hållbarhetsmålen, kortsiktiga som långsiktiga. Gruppen väljer även ut organisationer och föreningar som bedriver ideellt arbete för allas lika värde, kvinnors rättigheter i samhället och bevarandet av skog och mark. Dessa organisationer täcker även in och riktar sitt fokus mot utvalda projekt som vi årligen väljer att stötta ekonomiskt.

Vi på Holdit består av ett gäng grymma personer som varje dag jobbar för att erbjuda just dig det allra bästa! Vi skapar och säljer mobilskal och massvis med andra accessoarer som gör livet med en telefon lite roligare och säkrare. För oss är mobilen en viktig del av din outfit och vi vill att du ska ha det bästa marknaden har att erbjuda! Sortimentet innehåller kategorier som silikonskal, plånboksfodral, skärmskydd, laptopfodral, stickers, korthållare och flertalet andra produkter som designar och skyddar dina enheter.